mandag 29. desember 2008

Bok-kribling

Bøker til jul! Men hvilken skal man velge?
Jeg har fått så mange fine bøker til jul, og nå lurer jeg på hvor jeg skal begynne. Skal jeg lese dem én og én, eller litt av hver, eller bare bla? foreløpig har jeg mest bare bladd: litt målrettet, litt på måfå, lest litt her og der. Men nå!
På leselista:

Langeland, Riley og Øybø: Amerikanske tilstander
John Ajvide Lindquist: La den rette komme inn
Gunnhild Øyehaug: Vente, blinke
Soseki Natsume: I am a Cat

Er mest spent på forfatterintervjuene i Amerikanske tilstander, men helt klart sugen på skjønnlitteratur.
Og innimellom: Tur. Stearinlys. Julekaker

2 kommentarer:

Aina Basso sa...

For eit herleg luksuriøst dilemma!

Eg ville nok byrja med Vente, blinke, om det var eg! :)

heklehatt leser sa...

takk for tipset! og takk for kommentar: du er min første gjest:-)
jeg har begynt på begge: vente, blinke mens jeg lå i sofaen i ettermiddagsdvalen, og amerikanske tilstander da jeg lå i senga og ikke fikk sove. spennende intervjuer. jeg liker å lese forfatteres tanker om å skrive. om litteratur. og andre ting. både forfatterne og intervjustilen er forskjellige i denne boka, så jeg gleder meg til resten:-)